Michelin-ajánlásokkal hódít Miskolc a román piacon

A román utazásszervezők látványos érdeklődést mutattak Miskolc turisztikai kínálata iránt a Visit Hungary által szervezett tavaszi B2B workshop roadshow-n, amely május 7-én Bukarestben, május 8-án pedig Kolozsváron zajlott.  A rendezvényen számos magyar úti cél és vidéki szálloda mutatkozott be, képviselve Hajdúszoboszlót, Tokajt, Visegrádot. Miskolc kiemelkedő gasztronómiai kínálata a város és környéke 6 darab Michelin ajánlású éttermével rendkívüli hívószónak bizonyult a román szakmai szereplők számára, ugyanis a román turisták egyik legfontosabb utazási motivációja a gasztronómia.
A rendezvénysorozat – amelynek előző két állomása Pozsony és Prága volt - célja, hogy magyarországi desztinációk közvetlen kapcsolatokat alakíthassanak ki a küldőpiac vezető utazási irodáival. A román turisták 2024-ben a 2. legnagyobb vendégszámot és az 5. legtöbb vendégéjszakát adták Magyarországon, ezért meghatározó küldőpiacról van szó, amelyen jelen lenni rendkívül fontos.
A szakmai eseményen több mint 30 szakember vett részt romániai utazási irodák, ügynökségek és tour operatorok képviseletében, a magyar oldalról az ország jelentős desztinációi között Miskolc városa a Visit Miskolc (MIDMAR) képviseletében mutatkozott be. Számos résztvevő számára Miskolc eddig ismeretlen úti cél volt, ám a Visit Miskolc által bemutatott látnivalók és programok egyértelműen felkeltették az érdeklődést a Bükk városa iránt.
A legtöbb román szakember számára Miskolc gasztronómiai kínálata jelentette az elsőszámú vonzerőt, ugyanis Romániában nagy az érdeklődés a Michelin ajánlású éttermek iránt, azonban az országban még nincsen értékelt és ajánlott étterem. Miskolc magyar viszonylatban kiemelkedően sok Michelin-ajánlással rendelkezik, ami a túraszervezők számára lehetővé teszi gasztrotúrák szervezését is, és akár többnapos tartózkodásra is bőséges éttermi kínálatot biztosít az elvárásoknak megfelelő szinten.
„Az immáron 4 városban prezentált roadshow tapasztalatai alapján egyértelműen látjuk az új helyek, rejtett gyöngyszemek iránti igényt és érdeklődést. A Visit Hungary adatai alapján tudjuk, hogy a román piacon fontos vonzerő a minőségi gasztronómia, emiatt Miskolc nagyon vonzó úti cél számukra, de kevesen ismerik. Azért jöttünk, hogy elmeséljük Miskolc történetét az erdei gasztroexpressz, a négy évszakos Ellipsum élményfürdő, a Lillafüredi libegő, a cseppkőbarlangok, a Zsófia kilátó és sok más attrakció bemutatásával. Mivel mind Tokaj, Eger, Debrecen, sőt Kassa is napi túra keretében elérhető Miskolcról, ezért a város csillagtúra központként átlag feletti tartózkodási időre tud élményt biztosítani, akár egy teljes hétre is.” – mondta Fekete-Angyal Enikő, a Visit Miskolc (MIDMAR) ügyvezetője.
A Visit Miskolc standja körül többször is kisebb tumultus alakult ki, mert a rendelkezésre álló időben mindenki szeretett volna sorra kerülni és megismerni a desztinációt és az együttműködési lehetőségeket.
Miskolc számára az esemény újabb mérföldkő volt a nemzetközi piacra lépés útján. Fontos tudni, hogy 2025-ös szezonra az utak többsége már szervezés alatt van, vagy a nyári szezonra már le is foglalták azokat, tehát a mostani munka eredménye, a jövő évi utazási irodai kínálatban jelenthet majd meg.
Mint emlékezetes, a közelmúltban a Time-Out magazin Miskolc-Lillafüredet beválasztotta a világ legszebb helyei közé. A város következő nagy rendezvénye az ingyenes Avasi Borangolás borfesztivál május 8-11. között, négy napon át, párhuzamosan a Bartók Tavasz helyi művészeti előadássorozatával.