Nagyszabású programot indít közösen a Szimbiózis és az Auchan Alapítvány

Nagyszabású programot indít közösen a Szimbiózis és az Auchan Alapítvány, mely a hazai sajtkultúra fejlesztését és a sajtfogyasztás növelését tűzi ki célul. A két éves projekt keretében fejlesztik a Baráthegyi Sajtmanufaktúrát és sok izgalmas programmal szólítják meg a különböző korosztályokat.

A sajt Európa nagy részén az étkezési kultúra egyik fő szereplője, míg sajtfogyasztása alapján Magyarország meg sem jelenik, a világ legnagyobb sajtfogyasztóinak térképén. A legfrissebb adatok szerint évente fejenként 14,2 kg sajt fogy hazánkban, szemben az európai listavezető Dániával, ahol ennek a kétszeresét, vagyis 28 kg-ot, míg a franciák 27, a hollandok pedig 21,6 kg sajtot esznek. A hazai fogyasztók 72 %-a hetente eszik sajtot; átlagosan mindössze 1,7 sajttípust, vagyis szinte mindig ugyanazt, a trappistát választják.

Az Élj egészségesen és SajtAuchan program a hazai sajtkultúra fejlesztésén dolgozik, valamint a sajtfogyasztási szokásokon kíván változtatni. A 2 éves projekt keretén belül fejlesztik a Baráthegyi Sajtmanufaktúrát (ahol 10 fő fogyatékossággal élő dolgozik), sajtkészítő workshopokat rendeznek különböző térségi csoportoknak, iskoláskorú gyermekeknek sajtkészítő tábort szerveznek, valamint amatőr sajtkészítő versenyt is rendeznek.

A program helyszíne a Szimbiózis Alapítvány Baráthegyi Majorsága, amely az egyik legismertebb szociális farm Magyarországon. Hír védjegyes kecskesajtjaikat és különböző tejtermékeiket 15 éve gyártják. Az elmúlt években több szakmai díjat is nyertek. Sajtmanufaktúrájuk kiválóan felszerelt, megfelel a legszigorúbb HACCP követelményeknek.